Ile koncerny zarabiają srednio na jednym sprzedanym aucie...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Chris11
    RS
    • 2011
    • 1587

    #26
    Biorąc pod uwagę ilość części, kabli, zaślepek, tkanin, farby, itd. w aucie to... zajęło by Ci to trochę czasu.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Fotele, tapicerki nie sa robione w fabryce. Fiat zamawia w w firmie podwykonawcy i to pod konkretny samochod.

      Odlewy przekladni kierowniczych tez robione sa gdzie indziej, niz pozniejsze ich skladania, a o zakladniu do auta nie wspomne.

      Jeszcze inaczej. Skrzynia DSG7 w detalu kosztuje 35tys zl. A cale auto mniej niz 70tys :lol:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • marlej108
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 4976
        • Octavia III (5E3)
        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

        #28
        z ta cena Insygnii to ciekawe, tylko czy prawdziwe... akurat Opel jest firma, ktora na kazdym sprzedawanym samochodzie traci kilkaset euro (ale moze na Insygni akurat zarabia tyle ze traci na reszcie...?).

        Fakt faktem, ze nasza ukochana Ojczyzna (nie tylko zreszta nasza bo u innych tez tak zwykle jest) zdziera z ceny kazdego nowego samochodu 23& VAT i jeszcze akcyze (bodajze 2%?). Wiec 1/4 ceny to haracz dla panstwa ludowego i dlatego im zalezy zeby kupowac nowe a nie uzywane... a nie zadne tam bezpieczenstwo czy ekologia.

        [ Dodano: Sob 16 Lut, 13 12:02 ]
        Zamieszczone przez Maicroft
        Jeszcze inaczej. Skrzynia DSG7 w detalu kosztuje 35tys zl. A cale auto mniej niz 70tys :lol:
        35.000 zl za skrzynie biegow?!?!?!?!!???!?!?!???!?!?!?!

        Motyla noga! co za zlodzieje....

        ciekawe ile faktycznie kosztuje jej wyprodukowanie....
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • sotdi
          Ambiente
          • 2012
          • 199
          • Opel

          #29
          Kiedyś w dawnych czasach jak daewoo nubira to było całkiem fajne auto (kosztowała coś koło 50 tys) pamiętam, że obiło mi się o uszy, że koszt wytworzenia auta (materiał i koszty pracy) to mniej niż połowa ceny salonowej. Reszta to kredyty, amortyzacja, reklama i koszty opracowania no i marża - producenta i handlowca.
          Pamiętam też jak któreś z niemieckich stowarzyszeń swego czasu usiłowało zmontować golfa wtedy IV z części dostępnych w oficjalnej sprzedaży - już koszt samych części bez nadwozia którego nie ma w sprzedaży znacznie przekroczył cenę podobnie skonfigurowanego auta w salonie.

          pozdrawiam.
          sotdi

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Dawno temu mowa byla o nowej skrzyni do 1.8T - 18tys zl.

            Moze wystarczy sprawdzic ile kosztuja tapicerki do naszych aut w detalu.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Zamieszczone przez sotdi
              Pamiętam też jak któreś z niemieckich stowarzyszeń swego czasu usiłowało zmontować golfa wtedy IV z części dostępnych w oficjalnej sprzedaży - już koszt samych części bez nadwozia którego nie ma w sprzedaży znacznie przekroczył cenę podobnie skonfigurowanego auta w salonie.
              Pamiętam to. Ten Golf z części wyszedłby, po podliczeniu, o.k. 300 tys zł.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #32
                Mogłoby być jeszcze porównanie między zyskiem z biednej wersji oraz full wypas 1 modelu, bo jakoś nie mogę uwierzyć w nawigacje po 8k PLN
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • sotdi
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 199
                  • Opel

                  #33
                  no i niemal jak na zamówienie w ostatnim numerze AutoŚwiat Poradnik jest zestawienie kosztów Peugeota 308 gdyby zmontować go z części dostępnych w oficjalnej ofercie - wyszło 500 tys. (pięćset :-) ) zł. za auto...
                  sotdi

                  Komentarz

                  • bzyq_74
                    RS
                    • 2008
                    • 3467
                    • Volkswagen
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                    #34
                    Kiedyś (kilka lat temu) policzyli golfa V. W salonie cennikowo kosztował 70 tys., a z części wyszło ~350 tys. :lol: (x5)
                    Widać jakie ma rabaty fabryka, a ile kroją marży pośrednicy / sprzedawcy i zreguły te "oryginały" są gorsze niż oryginały wkładane w fabryce. :diabelski_usmiech
                    MARCIN
                    Mój szkodnik

                    Komentarz

                    Pracuję...